Rapid fire Book TAG - Szybkościowy TAG

Niestety nie wyrabiam się z pisaniem recenzji. Co prawda jedna jest w trakcie, ale jakoś nie mam weny na jej pisanie. :D Trudno. XD Właśnie dlatego dzisiaj pojawia się kolejny już TAG na moim blogu. :D Jest to jak widzicie po tytule TAG Szybkościowy, który pewnie widzieliście już na YouTube u Roberta z Czytanie moim tlenem lub na jego blogu. Dodatkowo wdziałam ten TAG u bardzo wielu zagranicznych booktuberów. :) Ale najbardziej do zrobienia go zainspirowali mnie Michał z bloga Książkowe Pogadanki oraz Marta z bloga Seven Books. Oboje ich znam i naprawdę polecam zajrzeć na ich blogi, bo są cudownymi osobami! <3

Teraz nie przedłużając już dalej może zacznę ten TAG. :D




1. E-book czy fizyczna książka?
Zdecydowanie książka papierowa. Niby mam kilka e-booków na telefonie, ale to nie to samo. Książkę fizyczną można wąchać i przewracać w niej strony, a z e-bookiem nie da się tego zrobić.

 
2. Miękka czy twarda oprawa?
Chciałam wykiwać pytanie, ale zorientowałam się, że przy tym TAGu nie za bardzo tak można więc odpowiem, że twarda. Grzbiet się nie zagina i książka też nie zamyka się tak szybko jak w miękkiej oprawie.

3. Zakupy przez internet, czy w księgarniach?
Uwielbiam księgarnie, ale ze względu na wygórowane ceny kupuję tylko przez internet. Odpowiedź jest więc oczywista - internet.

4. Trylogie czy serie?
Cóż... Moje ulubione książki są zarówno seriami jak i trylogiami, ale jednak wybieram serie. :)

5. Bohaterowie czy złoczyńcy?
Raczej bohaterowie. :D

6. Książka, którą chcesz żeby wszyscy przeczytali?
Powtarzałam to już nie raz i nie raz powtórzę: Harry Potter. Tak, znam osoby, które tego nie przeczytały jeszcze. (Matt, jak nie przeczytasz to poleci foch z przytupem i melodyjką!!!)

7. Poleć niedocenianą powieść.
Po pierwsze książki Ewy Nowak. Dlatego, że jest to dość nieznana i niedoceniana polska autorka. Po drugie "Nieśmiertelny" Gillian Shields. To jest duet książek, jeśli mogę to tak nazwać, mało znany, a jest bardzo dobry. Co prawda przeczytałam tylko pierwszą część, ale wiem, że druga też będzie bardzo dobra.

8. Ostatnia książka, którą skończyłaś?
Jako iż ostatnimi czasy kiepsko idzie mi z czytaniem, to będzie to "Gwiazda Wschodu".

9. Ostatnia książka, którą kupiłaś?
Dzisiaj na poczcie odbierając paczkę poczyniłam malutki zakup w postaci "Zanim się powiłeś". Nie, nie czytałam tego jeszcze i tym bardziej nie oglądałam filmu.

10. Najdziwniejsza rzecz, której użyłaś jako zakładki?
Zazwyczaj mam pod ręką normalną zakładkę. Czasem nawet takową noszę w torebce, ale to już szczegół. XD Jeśli za najdziwniejsze rzeczy można uznać telefon, kabel od ładowarki, chusteczkę, paragon, karteczkę samoprzylepną to będą to takie rzeczy.  

11. Używane książki: tak czy nie?
Zdecydowanie TAK. Mam kilka takich książek "z drugiej ręki" na półce.

12. Top trzy ulubione gatunki książkowe?
Nie ograniczam się co do kilku wybranych, bo jestem otwarta na różne nowości, ale do takich topowych gatunków, które kocham i z których nigdy nie zrezygnuję należą: fantastyka, romanse i... young/new adult.

13. Pożyczone czy kupione?
Kupione. Nie neguję pożyczania książek, bo aktualnie sama mam na półce 3 pozycje pożyczone, ale naprawdę nie wiem kiedy je oddam, bo czytanie jak już wspominałam ostatnio nie idzie mi najlepiej.

14. Bohaterowie czy wątki?
Eee... Wątki! :D

15. Długie czy krótkie powieści?
Optymalna liczba stron to według mnie około 300, także raczej krótkie.

16. Długie czy krótkie rozdziały?
Zdecydowanie krótkie.

17. Trzy pierwsze książki, które przychodzą ci na myśl?
"Harry Potter" J.K. Rowlling "Bajki, które zdarzyły się naprawdę" Anna Moczulska i "Pierwsza kawa o poranku" Diego Galdino

18. Książki, które wywołują u ciebie śmiech lub płacz?
Śmiech: "Pierwsza kawa o poranku" "Harry Potter"
Płacz: "Gwiazd Naszych Wina"  "Wierna"  "Elita"
To akurat te, które pamiętam, bo było ich zdecydowanie więcej.

19. Nasz świat czy fikcyjne światy?
Fikcyjne. Można zdecydowanie więcej przygód przeżyć. Oczywiście nie chcę przez to powiedzieć, że świat rzeczywisty jest nudny. Oczywiście, że nie! Po prostu bardziej przemawiają do mnie światy fikcyjne.

20. Audiobooki: tak czy nie?
Tak. :D Wiem, że wielu osobom one przeszkadzają i że nie można się przy nich skupić, ale ja tam bardzo lubię audiobooki. Odkąd byłam mała namiętnie ich słuchałam. Do dzisiaj trzymam płyty z czytanymi bajkami i są tam między innymi "Złota rybka" "Brzydkie kaczątko" i kilka innych. <3

21. Czy oceniasz książki po okładkach?
Staram się tego nie robić, ale czasem jak zobaczę piękną okładkę, albo piękne wydanie jakiejś książki to stwierdzam, że chcę je mieć. :D Miałam tak z "Cyrkiem nocy" "Bajkami, które zdarzyły się naprawdę" oraz "Sekretami urody koreanek"

22. Książki stające się filmami czy serialami?
Wydaje mi się, że filmy są lepszym rozwiązaniem. Jednak w przypadku "Darów Anioła" film mi się średnio podobał. Zdecydowanie bardziej lubię serial "Shadowhunters", który jest inspirowany książkami Cassandry Clare. Teraz z niecierpliwością czekam na kolejny sezon! :D

23. Film lub serial, który wolałaś od książki?
Cóż... nie oglądałam "W pierścieniu ognia" ani "Kosogłosa", ale książki jakoś niespecjalnie przypadły mi do gustu i wydaje mi się, że filmy będą lepsze. Ale jeśli mam wybrać film lepszy od książki to będzie to "Zbuntowana". Wiele osób uważa wręcz odwrotnie, ale mi film się bardziej podobał. Nie był tak dobry jak "Niezgodna", ale był całkiem ok. 

24. Serie czy powieści jednotomowe?
Raczej powieści jednotomowe, bo w przypadku niektórych serii czy trylogii zauważam tendencję spadkową tj.: pierwsza część - super!; druga część - ok...; trzecia i dalej - nudaa...


Także to by było na tyle. :D Mam nadzieję, że dotrwaliście do końca. :D Teraz zobaczę jak to będzie z dodawaniem postów. :D Co prawda razem z Martą i Michałem szykujemy dla Was malutką niespodziankę, ale szczegóły pozostaną naszą tajemnicą. :) 

Do zobaczenia w kolejnych postach! :D 

Kl. :*

Udostępnij ten post

2 komentarze :

  1. YAAAAAAAAY! :D
    W sumie to mamy podobne odpowiedzi xD.
    Czekam na recenzję "Zanim się pojawiłeś", bo ciekawi mnie Twoje zdanie. Jeszcze nie czytałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha xd Postaram się xd jak tylko skończę te 2 książki, które aktualnie czytam to postaram się przeczytać "zanim się pojawiłeś" xd zobaczymy co z tego wyjdzie xd

      Usuń

Mój książkowy świat © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka